Wiosna 2015 w TVN
Moderator: Łukasz
Re: Wiosna 2015 w TVN
To, że tak widzisz mało ma wspólnego z rzeczywistością. Wiadomo już, że w poniedziałki będzie YCD, a w środy Project Runway. Pytaniem pozostaje tylko jaki układ zobaczymy w niedziele (Mamy Cię!+1 z seriali - zapewne ten z Brodzik) - czy najpierw serial, czy Mamy Cię!.
Swoją drogą to jedna z lepszych ramówek TVNu od wielu sezonów. Tylu dużych nowości naprawdę dawno nie było.
Swoją drogą to jedna z lepszych ramówek TVNu od wielu sezonów. Tylu dużych nowości naprawdę dawno nie było.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Te nowe seriale będą trwać tylko pół godziny. Więc Mamy Cię (20) + Seriale (21) lub odwrotnie.
-
- Fan Forum
- Posty: 2743
- Rejestracja: wtorek 25 lut 2014, 14:20
Re: Wiosna 2015 w TVN
Albo serial, mamy cie, serial, choc z tego, co pamietam w 2005r. Mamy Cie trwalo dluzej niz godzine. No, ale mamy inne telewizyjne czasy...
To tylko moje skromne zdanie
Re: Wiosna 2015 w TVN
Wklejenie dwóch nowych, półgodzinnych seriali komediowych obok siebie byłoby dość karkołomnym posunięciem. Możliwe jest albo rozwiązanie o jakim wspomina @michal_borkowski, albo umiejscowienie jednego z seriali w soboty po "Małych Gigantach" (wówczas dłuższe musiałoby być "Mamy Cię").
To, co mnie cieszy, to fakt, że po raz pierwszy od dobrych kilku sezonów żadna telewizja nie zapowiada nowych paradokumentów, ani badziewnych reality show. W końcu coś się ruszyło. A powroty do tego co sprawdzone pokazują, że brakuje nowych i ciekawych pomysłów, ale model obrany w ostatnich latach nie był tak słuszny jak się wielu dookoła wydawało.
To, co mnie cieszy, to fakt, że po raz pierwszy od dobrych kilku sezonów żadna telewizja nie zapowiada nowych paradokumentów, ani badziewnych reality show. W końcu coś się ruszyło. A powroty do tego co sprawdzone pokazują, że brakuje nowych i ciekawych pomysłów, ale model obrany w ostatnich latach nie był tak słuszny jak się wielu dookoła wydawało.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Rzeczywiście - co widać zresztą po serialach i programach rozrywkowych - TVN trochę już poszedł w stronę rozrywki dla całej rodziny, a nie "kontrowersyjnej" rodem z "Surowych rodziców" (całe szczęście, że tego programu prawdopodobnie nie zobaczymy w TVN-ie). Zresztą wystarczy zobaczyć jak inna była ramówka wiosenna 2014, a jak inna będzie tegoroczna oferta na wiosnę. Oprócz "Projectu Runway" (który powstał w dużej mierze dzięki sponsorom), "Prawa Agaty" i "Kuchennych rewolucji" w wiosennej ramówce nie zobaczymy więcej żadnej pozycji z zeszłego roku. Trochę się wręcz przypominają "kryzysowe" dla ramówki lata 2002-2004, gdzie TVN była stacją poszukującą.Adrian ;P pisze: Swoją drogą to jedna z lepszych ramówek TVNu od wielu sezonów. Tylu dużych nowości naprawdę dawno nie było.
Karkołomnym? Raczej głupotą jest przedzielać oba seriale programem rozrywkowym. To normalna praktyka w większości stacji na świecie, gdzie jeden serial jest tzw. "lead in" drugiego, tym bardziej, gdy kierowany jest do podobnego widza. A przy dwóch produkcjach o dość zbliżonej tematyce wydaje się chyba rozsądną taka emisja.Camilo pisze:Wklejenie dwóch nowych, półgodzinnych seriali komediowych obok siebie byłoby dość karkołomnym posunięciem.
Re: Wiosna 2015 w TVN
A nie masz poczucia, że 2 nowe i jak sam napisałeś podobne do siebie seriale nadawane jeden po drugim byłyby zwyczajnie przez polskiego widza mylone, w efekcie czego żaden porządnie nie wyrobiłby swojej marki? Również byłbym - nazwijmy to - zwolennikiem takiego rozwiązania, ale biorąc pod uwagę polskie realia i dbałość o wizerunek, średnio to widzę.
Re: Wiosna 2015 w TVN
A dlaczego miałyby być mylone? Nawet jeśli - to paradoksalnie tym lepiej dla obu pozycji.Camilo pisze:A nie masz poczucia, że 2 nowe i jak sam napisałeś podobne do siebie seriale nadawane jeden po drugim byłyby zwyczajnie przez polskiego widza mylone,
Jeśli obie produkcje będą dobre, zostaną dobrze przyjęte przez widzów, to przy dzisiejszych narzędziach jakie oferują chociażby portale społecznościowe - wyrobienie marek nie jest specjalnie trudnym zadaniem.w efekcie czego żaden porządnie nie wyrobiłby swojej marki?
Wizerunek - owszem ważna rzecz, ale najważniejsze są jednak zyski z programu, więc i widownia. Dzięki temu, że drugi serial będzie nadawany po pierwszym - chociażby może zacząć z łatwiejszego pola startowego bo już na początku będzie mieć widownię z końca pierwszego serialu.Również byłbym - nazwijmy to - zwolennikiem takiego rozwiązania, ale biorąc pod uwagę polskie realia i dbałość o wizerunek, średnio to widzę.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Trochę zmieniłeś odpowiedź, ja pozwolę jednak odnieść się do wersji pierwotnej, do której zacząłem pisać.
W dzisiejszych czasach o wiele większą sztuką jest jednak ich ze sobą nie pomylić. Nie każdy widz zna się na mediach jak @Trzeciak, ilość seriali jest ogromna, obsada też często się dubluje. Pamiętajmy, źe promocja na portalach społecznościowych nie dociera do każdego widza, tylko tego, który jest tym zainteresowany i na ogół ma jakieś pojęcie w sprawie. I nie można zakładać jeszcze w przedbiegach, że oba seriale zaraz odniosą sukces, bo może być też tak, że niedzielne pasmo będzie istną katastrofą albo jeden pociągnie drugi na samo dno. W sprawach biznesowych nigdy nie zakłada się tylko jednego "jeśli" - że ma być dobrze.
W dzisiejszych czasach o wiele większą sztuką jest jednak ich ze sobą nie pomylić. Nie każdy widz zna się na mediach jak @Trzeciak, ilość seriali jest ogromna, obsada też często się dubluje. Pamiętajmy, źe promocja na portalach społecznościowych nie dociera do każdego widza, tylko tego, który jest tym zainteresowany i na ogół ma jakieś pojęcie w sprawie. I nie można zakładać jeszcze w przedbiegach, że oba seriale zaraz odniosą sukces, bo może być też tak, że niedzielne pasmo będzie istną katastrofą albo jeden pociągnie drugi na samo dno. W sprawach biznesowych nigdy nie zakłada się tylko jednego "jeśli" - że ma być dobrze.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Zacznijmy od tego do jakiego targetu będą kierowane seriale, bo z pewnością nie do każdego widza.Camilo pisze: Pamiętajmy, źe promocja na portalach społecznościowych nie dociera do każdego widza, tylko tego, który jest tym zainteresowany i na ogół ma jakieś pojęcie w sprawie.
Gdybyś dokładniej przeczytał post - napisałem słowo klucz, które nazywa się "może". Wszystko zresztą zależy od konkurencji. Jeżeli pozycje będą dobre, to swoich odbiorców raczej znajdą, bowiem na seriale zawsze znajdzie się zapotrzebowanie.Camilo pisze: I nie można zakładać jeszcze w przedbiegach, że oba seriale zaraz odniosą sukces, bo może być też tak, że niedzielne pasmo będzie istną katastrofą albo jeden pociągnie drugi na samo dno. W sprawach biznesowych nigdy nie zakłada się tylko jednego "jeśli" - że ma być dobrze.
Re: Wiosna 2015 w TVN
O target walczą chyba jak największy. A jeśli wszystko zależy od konkurencji, to w porze "Rancza" tym bardziej nie wróżę sukcesu. Dlatego układ 20.00 - 20.30 - 21.30 byłby także z tej perspektywy najlepszy, bowiem seriale nie pokrywałyby się z "Ranczem", nie były tak uzależnione od siebie, a "Mamy Cię" w bezpośrednim starciu z TVP1 mogłoby się obronić.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Chyba jak najbardziej efektywniejszy. Nie oszukujmy się - dzieci, czy emeryci wcale wiele nie zarobią na reklamach, bo najważniejsza, najbardziej dochodowa dla reklamodawców jest grupa 16-49, a szczególnie z tej grupy - grupa kobiet z dużych miast. Tak samo niekoniecznie "Mamy Cię" mogłoby się obronić, ale to już na inny wątek.Camilo pisze:O target walczą chyba jak największy.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Grupa 16-49 jest głównym, ale nie jedynym targetem. W sytuacji kiedy ogromny kawał tortu w niedzielny wieczór zgarnie TVP1, w grę wchodzi każdy widz. Sukcesu "Mamy Cię" ostatecznie nie chcę przesądzać, ba - mam poważne wątpliwości, ale szybciej ten program obroni się w rywalizacji z "Ranczem" niż nowe seriale.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Gdybyś rozmawiał ze specjalistą na temat tego jak się buduje ramówki - zdawałbyś sobie sprawę, że stacje komercyjne target poza tą grupą wiekową nie za bardzo interesuje, bo nie interesuje on także wielu reklamodawców, gdyż ta grupa wiekowa jest najbardziej aktywna zawodowo i przynosi dla reklamodawców potencjalnie najwięcej pieniędzy.Camilo pisze:Grupa 16-49 jest głównym, ale nie jedynym targetem.
Owszem, ale nie są to sytuacje beznadziejne. Przykładem jest nadawany w zeszłym sezonie serial "Lekarze", który wiosną - z tego co pamiętam - radził sobie całkiem dobrze - nie raz zyskując pułap 2,5 mln widzów. Poza tym kanały TVP kierują - chociażby seriale - do szerszego grona, ale to też dlatego, TVP - nie jest stacją komercyjną - nie przerywa swoimi programów reklamami, a sama zastosowała taki myk, że zwiększyła sobie grupę komercyjną z 16-49 do 16-59.W sytuacji kiedy ogromny kawał tortu w niedzielny wieczór zgarnie TVP1, w grę wchodzi każdy widz. Sukcesu "Mamy Cię" ostatecznie nie chcę przesądzać, ba - mam poważne wątpliwości, ale szybciej ten program obroni się w rywalizacji z "Ranczem" niż nowe seriale.
![wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Zresztą nic nie mówiłem o tym, że te seriale mają lecieć zaraz po 20:00, tylko o tym, że nie za bardzo jest sens ich przedzielać programem rozrywkowym.
![wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: Wiosna 2015 w TVN
Wspomniałem wyżej, że grupa 16-49 jest GŁÓWNYM, ale też nie jedynym targetem do którego można trafić w niedzielne wieczory. Ty moją myśl tylko rozbudowałeś. Stacja ogólnotematyczna, walcząca o jak najlepszy wynik, nie może myśleć tylko o jednej grupie. Czytasz siebie czy starasz się mnie atakować już w tej chwili? A czy wmawiałem Ci kiedykolwiek, że twierdziłeś, iż seriale mają lecieć zaraz po 20:00? Więcej dystansu, chłopie. Gdybym Ci powiedział parę miesięcy temu jak będzie wyglądała wiosenna ramówka TVN, to czynilibyśmy 3 strony bezsensownych wywodów, w których przekonywałbyś mnie, że to niemożliwe, bo rynek telewizyjny się zmienił i nie ma co liczyć na powrót tego, co było parę lat temu. Szanujmy swój czas i nie rozbijajmy g...a na atomy. Proszę.Trzeciak pisze:Gdybyś rozmawiał ze specjalistą na temat tego jak się buduje ramówki - zdawałbyś sobie sprawę, że stacje komercyjne target poza tą grupą wiekową nie za bardzo interesuje, bo nie interesuje on także wielu reklamodawców, gdyż ta grupa wiekowa jest najbardziej aktywna zawodowo i przynosi dla reklamodawców potencjalnie najwięcej pieniędzy.
Re: Wiosna 2015 w TVN
Czy ktoś z panów/pań na forum jest takim "specjalistą ds. budowy ramówki", że te dyskusje są tak zażarte? Z zainteresowaniem przyglądam się tej dyskusji co i kiedy powinno być nadawane. Aplikowaliście do TVN?Trzeciak pisze:specjalistą na temat tego jak się buduje ramówki
//////////
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości