Re: Remont studia Faktów i TVN24
: piątek 21 wrz 2012, 22:44
Logo faktycznie gorsze, aczkolwiek bardzo podobne do obecnego - bardzo dobrego. Za to studio zapowiada się fenomenalnie!
Forum jedynej nieoficjalnej strony o telewizji TVN i TVN Warner Bros. Discovery
https://forum.tvnfakty.pl/
A jakie miały zajść tam zmiany? Studio nie zostało zmienione kolorystycznie, więc dominuje kolor biały i niebieski jak przed remontem.Greg Haus pisze:To za plazmą to tymczasowe studio poranka, a na 1 zdjęciu widać balkon jak widać kompletnie bez zmian jak na razie :?
Takie, że miałem nadzieję, że pozbędą się w końcu tego czegoś pomarańczowo-granatowo-niebieskiego, takiego półokręgu czy co to jest - było to też nad dawnym ekranem. Zawsze mnie zastanawiało co autor miał na myśli z tą mozaiką. Oczywiście barierki jak dla mnie mogłyby zostać jeśli o tym mówiszpatryk19 pisze:A jakie miały zajść tam zmiany? Studio nie zostało zmienione kolorystycznie, więc dominuje kolor biały i niebieski jak przed remontem.Greg Haus pisze:To za plazmą to tymczasowe studio poranka, a na 1 zdjęciu widać balkon jak widać kompletnie bez zmian jak na razie :?
Mi osobiście przeszkadza on wizualnie od 8 lat, można było tam dać chociażby podświetlane szklane logo tvn24, ale fakt - nie jest tak istotny, zwłaszcza, że ten kawałek jest mało widocznyczerk pisze:Czy naprawdę jakiś kawałek dykty z niebiesko-pomarańczą mozaiką nad sufitem jest dla Was tak ważny..? :uhh:
Fakty TVN
VIDEOWALL - Wywiad, cz.1 - TYLKO U NAS Rafał Warchoł (Szef Sekcji Grafiki w TVN24) o imponującym elemencie nowych Faktów. W poprzednim tygodniu zdradziliśmy zmiany w naszym newsroomie. Dziś publikujemy szczegóły na temat jego "perełki" - gigantycznego ekranu, który pozwoli lepiej ilustrować to, co najważniejsze w Faktach TVN i TVN24.
Fakty: Videowall w nowym studiu Faktów ma rozdzielczość 10240 x 1440 pixeli. Ale 64 monitory full HD, z których się składa, pozwalają na uzyskanie 9-krotnie większej rozdzielczości. Skąd ta różnica?
Rafał Warchoł:
- W obiektywie kamery i przy odległościach wymaganych podczas realizacji programu większa rozdzielczość nie przełożyłaby się na lepszy obraz w odbiorniku telewizyjnym.
Do tego dochodzi naturalne rozmycie tła, kiedy kamera ma ostrość ustawioną na prezentera siedzącego przy stole, a videowall jest za nim oddalony o kilka metrów.
Przy kadrach stojących, blisko videowalla, jego wyświetlana rozdzielczość nadal jest dużo wyższa niż jest w stanie przekazać to studyjna kamera.
Fakty: Czy w przyszłości będzie można tę rozdzielczość zwiększyć, czy to ma w ogóle sens?
RW: - Zwiększyć rozdzielczość możemy w każdej chwili. Na każdym z 64 monitorów (każdy po 50 cali) możemy wyświetlić pełny obraz HD. Nie wpłynęło by to jednak na poprawę jakości obrazu u widza.
Trzeba też sobie wyobrazić jak ogromna moc obliczeniowa musiałaby być komputerów mających obsłużyć tyle sygnałów w rozdzielczości HD jednocześnie. Niewspółmierna do efektu.
W tej chwili przeprowadzamy testy sygnału w studiu w pełnej rozdzielczości HD (bez obcięć pasma powodowanych transferem przez satelitę, kompresją itp.) i 10240 pixeli na 1440 pixeli na videowallu jest bardziej niż wystarczające.
Podoba Wam się Videowall? Premiera jego możliwości i mocy już 3 października o 19:00 w TVN.
Jutro opublikujemy drugą część wywiadu z Rafałem, w którym m.in. o tym, co będziemy wyświetlać na naszym ekranie oraz... jak wyglądałby na nim film
Zapraszamy!