Nie wiem co mia³es na myœli w ostatnim zdaniu, ale udowadniasz, ¿e ¿adne ministerialne wytyczne dotycz¹ce "rygoru" niczego nie zmieni¹. Po prostu dobrzy nauczyciele radz¹ sobie z uczniami, dobrzy dyrektorzy utrzymuj¹ presti¿ placówek. To do doskonalenia kadr powinniœmy d¹¿yÌ.TVN_FAN pisze:S³uchaj - siedzê w œrodowisku szkolnym ju¿ kilka lat. Oczywiscie wszystko zale¿y od szko³y. Znam szko³y gdzie nauczyciel jest autorytetem, gdzie dyrektor jest autorytetem a s¹ te¿ szko³y gdzie uczniowie starszych klas s¹ z nauczycielem po imieniu. Czy to nie jest win¹ szko³y.
Nie wierzê. Po prostu nie wierzê, bo widzê co wyprawiaj¹ niektóre dzieci z podstawówki.TVN_FAN pisze:Wierz mi, ¿e po³o¿y³a w wiêkszoœci szko³ach. Niestety tu masz racjê - tutaj sama dyrektywa ministra nie pomo¿e tutaj musz¹ iœÌ jeszcze odpowiednie wytyczne dyrekcji szkó³.
Trochê uogólni³em. Ale s³owo "zazwyczaj" zostawia margines dla naprawdê dobrych nauczycieli. Jest ich sporo, ale bez przesady.TVN_FAN pisze:Nie - widzisz i tu widaÌ mylne myœlenie Polaków. Wszystko siê zrzuca na "zazwyczaj", poziom katechetów itd. WyobraŸ sobie, ¿e osoby tam ucz¹ce to nie mgr teologii a dr teologii maj¹cy œwietny kontakt z m³odzie¿¹ poza ³awami szkolnymi. Dlaczego w zwi¹zku z tym w szkole sobie poradziÌ nie mog¹Chyba odpowiedŸ jest oczywista.
Pytasz dlaczego dr teologii nie mo¿e poradziÌ sobie z m³odzie¿¹? ByÌ mo¿e dr nauk pedagogicznych by sobie poradzi³? A czy nie uwa¿asz, ¿e uczniowie powinni przychodziÌ na religiê i zachowywaÌ siê poprawnie z jakichœ g³êbszych powodów ni¿ tylko ocena?
A co to by³ za dziennikarz? No to teraz lekcja pokazowa w moim wykonaniu. Mamy dwóch uczniów. Jeden z nich chodzi na religiê, drugi nie:TVN_FAN pisze:Kolejne b³êdne myœlenie zreszt¹ udowodnione na konferencji prasowej przez dziennikarza. Czy np wyliczymy œredni¹ z 9 czy 10 ocen nie ma znaczenia dla wyników.
Pierwszy ma oceny: 3, 4, 5, 6. Sumê ocen (18) dzielimy przez iloœÌ ocen (4) = 4,5 (œrednia arytmetyczna).
Drugi ma oceny: 3, 4, 5, 6 i dodatkow¹ szóstkê z religii. Sumê ocen (24) dzielimy przez iloœÌ ocen (5) = 4,8
Drugi uczeĂą otrzymuje Âświadectwo z paskiem, dziĂŞki temu, Âże chodziÂł na religiĂŞ. W przypadku absolwenta gimnazjum w moim byÂłym liceum, daje mu to dodatkowe 14 punktĂłw rekrutacyjnych.
Zboczyliœmy chyba z tematu, wiêc mo¿na te posty gdzieœ przenieœÌ...