Strona 2 z 6

: sobota 28 sie 2004, 00:11
autor: Sylwia
michos pisze:Rady dla faustusa.
1. Zachowaj spokĂłj.
2.ZdobÂądÂź ich szacunek aby nie byÂło tak, Âże na lekcji sÂą grzeczni a za twoimi plecami wyklinajÂą ciĂŞ w niebogÂłosy.
3.WychodŸ poza schematy ksi¹¿kowe. DorzuÌ coœ od siebie, wymyœl jakieœ sposoby na zainteresowanie ich lekcj¹.
4.Nie uwa¿aj swych uczniów za pó³g³ówków. Gimnazjaliœci mimo m³odego wieku cwani mog¹ byÌ.
Jak Faustus siĂŞ do tego zastosuje to uczniowie bĂŞdÂą z niecierpliwoÂściÂą wyczekiwaĂŚ lekcji z nim. Pewnie nie ma siĂŞ czego przejmowaĂŚ w kocu to Ty masz w rĂŞku wÂładzĂŞ (dziennik). Ustal z nimi jakieÂś zasady, np. za co bĂŞdÂą sprawdziany robione, mĂłj nauczyciel historii wprowadziÂł kartkĂłwki karne za zle zachowanie z trudnymi pytaniami (raz zdarzyÂło siĂŞ jÂą pisaĂŚ), a szacunek uczniĂłw zdobyÂł wystĂŞpujÂąc w Szansie na sukces i chwalÂąc siĂŞ, Âże jest dziennikarzem w TVP3 :D . A w punkcie 3. Faustusie moÂżesz opowiedzieĂŚ dzieciom historiĂŞ WiadomoÂści :D lub telewizji.

: sobota 28 sie 2004, 09:01
autor: doktorfaustus1
Dziêujê za dobre rady - na pewno wykorzytam. :P Postaram siê aby mojelekcjê by³y nietuzinkowe - ju¿ 6 wrzesnia wyt³umaczê uczniom klas pierwszych w jaki sposób powsta³o pismo i wogólê do czego by³o cz³owiekowi potrzebne - w tym celu pos³u¿ê siê glin¹, z której uczniowie zrobi¹ sumeryjskie tabliczki z pismem kilnowym. Niestety o telewizji bêdê móg³ porozmawiaÌ z nimi tylko na Wosie - spróbujê zachêcic ich do ogl¹dania programów informacyjnych i publicystycznych, i to nie tylko tych z TVP :D Od czasu do czasu puszczê im jak¹œ muzyke - nie koniecznie klasyczn¹ :D Czy mo¿e ktoœ z Was zna historiê piosenki zespo³u Lady Pank (nie pamiêtam tytu³u), w której spiewaj¹; S¹ tacy, to nie ¿art dla których jesteœ wart mniej ni¿ zeroooo... ???? :D :D :D Powiem tylko, ¿e œciœle wi¹¿e siê ona z nasz¹ histori¹..... :P

KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko. :P :P :P

PS dziĂŞujĂŞ ÂŁukaszu za przerzucenie tego fragmentu naszej rozmowy, w nagrodĂŞ nie musisz pisaĂŚ juÂż karnego zadanai domowego, numeru gg do Kasi teÂż juÂż nie chcĂŞ, ale pomysÂł Filipa byÂł naprawdĂŞ ciekawy :!: :!: :!:

: sobota 28 sie 2004, 09:17
autor: Marcin
doktorfaustus1 pisze:Dziêujê za dobre rady - na pewno wykorzytam. :P Postaram siê aby mojelekcjê by³y nietuzinkowe - ju¿ 6 wrzesnia wyt³umaczê uczniom klas pierwszych w jaki sposób powsta³o pismo i wogólê do czego by³o cz³owiekowi potrzebne - w tym celu pos³u¿ê siê glin¹, z której uczniowie zrobi¹ sumeryjskie tabliczki z pismem kilnowym. Niestety o telewizji bêdê móg³ porozmawiaÌ z nimi tylko na Wosie - spróbujê zachêcic ich do ogl¹dania programów informacyjnych i publicystycznych, i to nie tylko tych z TVP :D Od czasu do czasu puszczê im jak¹œ muzyke - nie koniecznie klasyczn¹ :D Czy mo¿e ktoœ z Was zna historiê piosenki zespo³u Lady Pank (nie pamiêtam tytu³u), w której spiewaj¹; S¹ tacy, to nie ¿art dla których jesteœ wart mniej ni¿ zeroooo... ???? :D :D :D Powiem tylko, ¿e œciœle wi¹¿e siê ona z nasz¹ histori¹..... :P

KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko. :P :P :P

Szczerze - to siĂŞ musi udaĂŚ! Sam jestem uczniem gimnazjum i... Âświetny pomysÂł :wink:

: sobota 28 sie 2004, 09:19
autor: michos
TytuÂł tego utworu jest taki sam jak refren czyli"Mniej niÂż zero"
Jak chcesz coœ znaleŸÌ to masz linki do stron.
http://www.lady-pank.com.pl/
http://www.krj.com.pl/LP/

: sobota 28 sie 2004, 10:10
autor: Łukasz
doktorfaustus1 pisze:PS dziĂŞujĂŞ ÂŁukaszu za przerzucenie tego fragmentu naszej rozmowy, w nagrodĂŞ nie musisz pisaĂŚ juÂż karnego zadanai domowego, numeru gg do Kasi teÂż juÂż nie chcĂŞ, ale pomysÂł Filipa byÂł naprawdĂŞ ciekawy :!: :!: :!:
A jakie miaÂło byĂŚ to karne zadanie? :D :D :D

: sobota 28 sie 2004, 11:51
autor: Sylwia
doktorfaustus1 pisze:spróbujê zachêcic ich do ogl¹dania programów informacyjnych i publicystycznych, i to nie tylko tych z TVP :D Od czasu do czasu puszczê im jak¹œ muzyke - nie koniecznie klasyczn¹ :D
ZachĂŞĂŚ do ogladania programĂłw ekonomicznych (Bilansu oczywiÂście), chociaÂż skrĂłtu o 18.30 :D , niech mÂłodzieÂż uczy siĂŞ ekonomii, a nie dopiero w 3 kl. gimnazjum jakies ogĂłlen informacje.
Zamiast puszczaĂŚ muzykĂŞ lepiej sam im Âśpiewaj, u mnie na sprawdzianach co chwilĂŞ coÂś Âśpiewa :D, Âżartuje, a ja czĂŞsto dyskutuje z nim o sporice w czasie lekcji (zwÂłaszcza o siatkarzach) :wink:
doktorfaustus1 pisze: KartkĂłwki planowaÂłem juÂż wczesniej - ale kilka razy pod koniec kaÂżdej lekcji zamiast pytania na poczÂątku - obowiÂązuje materiaÂł z dopiero co przeprowadzonej lekcji - pierwsza kartkĂłwka bez ocen (chcĂŞ aby poznali moje zasady), kolejna juÂż z ocenÂą - koniec z nieuwaÂżnaiem na lekcji, postaram siĂŞ tak przekazaĂŚ wiedzĂŞ, aby wychodzÂąc z lekcji powiedzieli - wiemy juÂż wszytko. :P :P :P
U mnie to historyk tak zrobiÂł (to metoda zapoczÂątkowana w szkole na Brudnie w Warszawie, ktĂłra przniosÂła efekty) , Âże jak jest gloÂśno to na tablicy pisze kreksĂŞ i za 3 kreski na nastĂŞpnej lekcji jest kartkĂłwka karna z trudnymi pytaniami, a za gÂłoÂśne zachowanie samego ucznia albo referat karny lub pytanie karne z 5 ostatnich lekcji- przynosi to efekt.

: sobota 28 sie 2004, 12:58
autor: arrow
a do tego jeszcze chÂłosta i biczowanie :D biedne te dzieci bĂŞdÂą po gimnazjum :arrow:

: sobota 28 sie 2004, 13:01
autor: michos
No tak potem faustusa bĂŞdÂą ciÂągaĂŚ po sÂądach i bĂŞdÂą chodzili do lekarzy aby im obdukcjĂŞ zrobiÂł. A doktorek zna trochĂŞ tych metod tortur z historii. :lol: :lol: :lol:

: sobota 28 sie 2004, 13:04
autor: Bartek
albo postaw chlopakom pol litra, a dziewczynom... :lol: :lol:

ale mi zart wyszedl :P

: sobota 28 sie 2004, 13:41
autor: doktorfaustus1
W moim dawnym ogólniaku nauczycielka matematyki mia³a gwizdek i dwie kartki - ¿ó³t¹ i czerwon¹ - czerwona dla ca³ej klasy to kartkówka, ¿ó³ta tylko lda ucznia - l¹dujesz przy tablicy. Na ¿adnej innej lekcji nie by³o tak cicho.... :? :(

ÂŁukszu, dostaÂłeÂś jedynkĂŞ, poniewaÂż niezbyt dokÂładnie czytaÂłeÂś dziaÂł Fakty na naszym forum, np nie wiedziaÂłeÂś kim jest Ăłw sÂłynny Grzegorz Kajdanowicz (G. Kajdanowiczy). Maciejek spytaÂł, czy bĂŞdziesz mĂłgÂł poprawiĂŚ owÂą ocenĂŞ - wyraziÂłem zgodĂŞ, ale chciaÂłem pognĂŞbiĂŚ CiĂŞ jakimÂś okrutnym zadaniem. Filip proponowaÂł podanie numeru gg do Kasi, ja natomisat myÂślaÂłem o zmuszeniu CiĂŞ do oglÂądania WiadomoÂści o 19.30 przez caÂły tydzieĂą i zreferowaniu wszytkich poruszonych tematĂłw. Nie wiem co byÂłoby gorsze dla Ciebie? :P :P

Baryla Twoja ostatnia propozycja raczej pozostanie w sferze planĂłw, w paÂździerniku chcĂŞ wrĂłciĂŚ na uczelniĂŞ, a nie odpowiadaĂŚ przed sÂądem za deprawowanie mÂłodzieÂży w wieku szkolnym :lol: :o :D

PS co do tortur - mam kserokopiĂŞ MÂłota na czarownice - aÂż trudno sobiĂŞ wyobraziĂŚ jakie potworne cierpienie potrafi zadaĂŚ czÂłowiek.

: sobota 28 sie 2004, 14:06
autor: Filip
Fuastus, przeciez nie mozesz sprawdzaĂŚ, czy ogladaÂł wiadomosci, czy nie. To jest niezbyt dobry pomysÂł. NAtomiast schodzac troche na prywatĂŞ, to Ty mĂłgÂłbys podaĂŚ mi (nam) numer Twojego gadulca? :wink:

: sobota 28 sie 2004, 14:27
autor: Sylwia
doktorfaustus1 pisze:W moim dawnym ogólniaku nauczycielka matematyki mia³a gwizdek i dwie kartki - ¿ó³t¹ i czerwon¹ - czerwona dla ca³ej klasy to kartkówka, ¿ó³ta tylko lda ucznia - l¹dujesz przy tablicy. Na ¿adnej innej lekcji nie by³o tak cicho.... :? :(
Heheh to jak na meczu piÂłkarskim, a nie na lekcji.

: sobota 28 sie 2004, 14:39
autor: Filip
Sylwia pisze:
doktorfaustus1 pisze:W moim dawnym ogólniaku nauczycielka matematyki mia³a gwizdek i dwie kartki - ¿ó³t¹ i czerwon¹ - czerwona dla ca³ej klasy to kartkówka, ¿ó³ta tylko lda ucznia - l¹dujesz przy tablicy. Na ¿adnej innej lekcji nie by³o tak cicho.... :? :(
Heheh to jak na meczu piÂłkarskim, a nie na lekcji.
Masz zamiar wykorzystywaĂŚ tÂą "piÂłkarskÂą" opcje rĂłwniez na swoich lekacjch? :wink:

: sobota 28 sie 2004, 15:03
autor: doktorfaustus1
Je¿eli po tygodniu wci¹z nie bêdê móg³ zapanowaÌ nad klas¹, to chyba zaopatrzê siê w gwizdek... je¿eli wci¹¿ nie bêdzie odpowiednich rezultatów - poszukam fabek, zw³aszcza ¿ótej i czerwonej lub zacznê rysowac wspomniane ju¿ kreski na tablicy :twisted:

: sobota 28 sie 2004, 15:10
autor: Przemek
Drogi faustusie sam pamiĂŞtam lekcje z praktykantem na Wosie!!! ByÂło nawet fajnie a pozatym zyskaÂł u mnie bo na 2 lekcji puszczaÂł stare wydania Dziennika, pokazywaÂł pisma z PRL-u, a pozatym jego hooby to byÂła nie wiem czy teraz teÂż jest TELEWIZJA, z jakim zafascynowaniem on to mĂłwiÂł!!