[TVP2] M jak miłość

Dyskusje na temat pozostałych stacji telewizyjnych.

Moderator: Łukasz

doktorfaustus1
Fan Forum
Fan Forum
Posty: 2803
Rejestracja: sobota 29 maja 2004, 18:42
Lokalizacja: południe
Kontakt:

Post autor: doktorfaustus1 »

Kliknij tutaj - koniecznie :!: :!:
Kolejny rekord M jak mi³oœÌ. Tym razem chwali siê sama TVP.
Za co można dostać tutaj bana? Za pisanie na innym niż Łukasza forum. Czy to jest wolność, o którą 15 lat temu walczono? Czy to są ideały pomarańczowej rewolucji, której wstążeczkę nasz Admin dał kilka miesięcy temu na swojej stronie? Wątpie....
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

Tylko dziwne bo to wygl¹da tak jakby oni w ogole nie brali pod uwage danych AGB Polska. Przeciez tam dwa tygodnie temu "M jak mi³oœÌ" mia³o ponad 11 i pó³ miliona. Co ciekawe teraz w AGB widac w poniedzia³ek spadek ogl¹dalnosci, a w OBOP-ie nagle rekord.




A zeby by³o fajniej to wg OBOP-u M jak m w sobote ogl¹da³o ponad 10 i pó³ miliona widzów, a wg AGB ponad 7. Dlaczego te wyniuiki tak sie ró¿ni¹ :?: :?
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
Maciek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1411
Rejestracja: sobota 08 maja 2004, 20:48

Post autor: Maciek »

Te "wyniuiki", jak to okreœli³eœ (:wink:) moim zdaniem ró¿ni¹ siê w zale¿noœci od firmy, która badania przeprowadza. Nie wierzê w to, by tak du¿e ró¿nice by³y normalne, dlatego pokuszê siê o stwierdzenie, ¿e ratingi s¹ troszkê... modyfikowane. PonoÌ AGB sprzyja TVN, ale - co widaÌ - OBOP z kolei "nadwyrê¿a" wyniki TVP. :P
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

Nie robie porĂłwnan innych programĂłw, ale jesli chodzi o ten serial to ja sie zgodziĂŚ nie mogĂŞ bo M jak m zawsze w danych AGB ma wiecej. WyjÂątek to tylko ta ÂświÂąteczna sobota.

Dlaczego TVP nie uzna³a wyniku 11 mln 530 tylko ten 11 mln 300 :?: Przecie¿ to korzyœÌ dla TVP gdy wynik wiêkszy.
:?
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
Maciek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1411
Rejestracja: sobota 08 maja 2004, 20:48

Post autor: Maciek »

WedÂług mnie to, Âże uznali ten gorszy, tylko dobrze o nich Âświadczy. :) Podziwiam, Âże tak potrafiÂą byĂŚ uczciwi - poza tym na pewno byÂły jeszcze jakieÂś inne powody, ktĂłrych nie znamy.
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

A to ciekawe: najlepsza woda

Polacy uwielbiajÂą "Dar Grabiny"

ZawrotnÂą karierĂŞ robi woda mineralna "Dar Grabiny". NazwĂŞ wymyÂśliÂła scenarzystka Ilona ÂŁepkowska. Jak wynika z badaĂą konsumenckich, Polacy znajÂą i lubiÂą tĂŞ markĂŞ. CeniÂą jÂą za to, Âże jest: polska, zdrowa i naturalna. SzkopuÂł tkwi w tym, Âże w rzeczywistoÂści "Dar Grabiny"... nie istnieje.

TVP powaÂżnie zastanawia siĂŞ jednak, czy nie ruszyĂŚ z jej produkcjÂą.
Hie hie i jak tu nie mĂłwiĂŚ o fenomenie :?: :D
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
Kowal
Bywalec
Bywalec
Posty: 953
Rejestracja: poniedziałek 27 gru 2004, 17:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kowal »

No fajnie, s³uchajcie mo¿e i my wypromujemy jak¹œ wode albo sok. A tak na serio to je¿eli co czwarrty polak widzi jak wszyscy zapijaja siê "Darem Grabiny" to jakoœ im sie zapisa³o, ¿e to musi byÌ dobra woda, teraz niech ktoœ wyprodukuje tak¹ wode to zbije na tym kokosy
Wróciłem!!
Awatar użytkownika
mikasur
Bywalec
Bywalec
Posty: 643
Rejestracja: sobota 29 sty 2005, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: mikasur »

Ja uwa¿am, ¿e "M JAK MI£O¦Æ" nie mo¿na porównywaæ z ¿adnym innym serialem jak np. "Na dobre i na z³e", bo jest to bezsensowne, tego porównaæ nie mozna. "M...." przyci±ga widzów t± niezwyk³±, rodzinn± atmosfer±, prostot± i zawi³o¶ci± jednocze¶nie, a przede wszystkim ukazywaniem tego, co najwazniejsze - piêknych uczuæ. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
"Uśmiech losu można zobaczyć, nawet w tych najciemniejszych chwilach, jeśli tylko pamięta się, żeby zapalić światło..." Albus Dumbledore (cytat z filmu)
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

A, co takiego beznadziejnego jest w nazwie "Dar Grabiny" ?? Bardzo mnie interesuje. :D
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
Awatar użytkownika
Kubs
Bywalec
Bywalec
Posty: 773
Rejestracja: wtorek 06 lip 2004, 14:16
Lokalizacja: królewskie miasto;)

Post autor: Kubs »

I bezskutucznie poszukujesz na pó³kach w spo¿ywczym na osiedlu :?: :?: Mam dobr¹ wiadomosÌ dla Ciebie- producenci serialu finalizuj¹ rozmowy z jednym z producentów wody mineralnej aby zagospodarowaÌ potencja³ tego brandu i wypuœciÌ na rynek "Dar Grabiny".
MAKEPOVERTYHISTORY
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

OdpisaÂłem Ci, ze kupuje CisowiankĂŞ - wode reklamowanÂą przez EdytĂŞ GĂłrniak :D

Jak dla mnie zadziwiajÂące jest to, Âże ludzie bardziej kojarzÂą nieistniejÂącÂą markĂŞ wody od tej ktĂłra jest ciÂągle reklamowana.

WÂłaÂściwie to zastanawiam siĂŞ nad tym czy odpowiadaĂŚ Kubsowi na posty ktĂłre zawierajÂą same zÂłoÂśliwosci. Napisz moze jeszcze, ze wysyÂłam maile do producentĂłw serialu z proÂśbÂą zeby mi kilka litrĂłw podesÂłali. Tylko do czego prowadzÂą te gÂłupie docinki ??
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
Awatar użytkownika
Kubs
Bywalec
Bywalec
Posty: 773
Rejestracja: wtorek 06 lip 2004, 14:16
Lokalizacja: królewskie miasto;)

Post autor: Kubs »

Kojarz¹, bo jeœli serial ogl¹da 11 milionów widzów to taka w³aœnie grupa jest odbiorc¹ reklamy (której na dobr¹ sprawê nie ma bo produkt jest fikcyjny). Ale wiadomym jest, ¿e rzeczywistoœÌ serialowa czasem (zbyt czêsto) miesza siê z realn¹. St¹d "Dar Grabiny" jest najbardziej rozpoznawaln¹ mark¹ wsród wód mineralnych. Co wiêcej, respondenci s¹ nawet w stanie (nie wiem na jakiej podstawie) okreœliÌ walory tej wody. Dziwi³bym siê wiêc producentom, gdyby nie wykorzystali tego potencja³u, bo jest O G R O M N Y. Zapewne ¿adna z reklam wód mineralnych (tak¿e Cisowianki) nie mo¿e siê poszczyciÌ ogl¹dalnoœci¹ spotów na poziomie nawet "skromnych" 8 milionów.

Wiesz, zastanawiam siĂŞ czy gdyby Kinga i Piotrek zaczĂŞli uÂżywaĂŚ prezerwatyw "CĂłra Koryntu" w aptekach ustawiÂłyby siĂŞ kolejki po towar o takiej nazwie :) I broĂą BoÂże nie chce byĂŚ w tej chwili zÂłoÂśliwy czy uszczypliwy, bo szczerze przyznam, Âże zaczynajÂą interesowaĂŚ mnie mechanizmy, ktĂłre kierujÂą ludÂźmi zamiawiajÂącymi w sklepie funkcjonujÂący wirtualnie "Dar Grabiny". Wniosek jest prosty- serial MjM moÂże stanowiĂŚ uzupeÂłnienie kampanii reklamowej jakiegoÂś brandu. Wystarczy wspomnieĂŚ o niezawodnym i rodzinny samochĂłd Fiat Panda :)
MAKEPOVERTYHISTORY
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

OczywiÂście, Âże Twoja "CĂłra Koryntu" gdyby tylko byÂła uÂżywana przez Kinge i Piotra staÂła by siĂŞ najpopularniejszÂą prezerwatywÂą w Polsce. Unimil musiaÂł by chyba kupowaĂŚ te najdroÂższe reklamy przed i po serialu. Problem jednak w tym, Âże tam nigdy nie padnie sÂłowo prezerwatywa :D

JeÂśli faktycznie "Dar Grabiny" trafi do sklepĂłw to bĂŞdzie hitem. Zastanawiam siĂŞ tylko czy ta nawa nie bĂŞdzie zabroniona w serialu bo to przecieÂż kryptoreklama.

Jeœli chodzi o Fiata Pandê to sprawa jasna. Albo dasz kase albo autko by aktorka mogla sobie w serialu jeŸdziÌ i reklamê masz na ca³¹ Polske. W¹tpie jednak, ze te wszystkie gospodynie domowe, babcie i ma³e dziewczynki które ogl¹daj¹ serial zwracaj¹ uwagê na to czym jeŸdzi Marta.

Podobno inne marki s¹ zas³anianie i to jest zrozumia³e. Nie p³acisz to nie masz. Podobno nawet logo komunikacji miejskiej na przystanku. Tak wyczyta³em na forum Gazety.pl Dzis ogl¹da³em jednak powtórke na TV Polonia przed 14-t¹ i widzia³em ¿ó³te logo na busie. No chyba, ze zakryli to potem bo tam lec¹ odcinki sprzed roku.

MiaÂłem coÂś jeszcze napisaĂŚ, ale kamuii mnie zagadaÂła na GG i wypadÂło mi z gÂłowy. Jak sobie przypomne to dopisze. :D
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
Awatar użytkownika
Kubs
Bywalec
Bywalec
Posty: 773
Rejestracja: wtorek 06 lip 2004, 14:16
Lokalizacja: królewskie miasto;)

Post autor: Kubs »

JeÂśli faktycznie wprowadziliby "Dar Grabiny" do sprzedaÂży, nazwa nie zniknie z serialu, bĂŞdzie wtedy funkcjonowaÂła jako product placement. Producent wody podpisze umowĂŞ z producentami serialu i gÂłowy. Mam jednak nadzieje, Âże bĂŞdzie to bardziej dyskretny product placement niÂż to, co robi TVN "Na WspĂłlnej" z Avonem, bo tam to juÂż jest aÂż niesmaczne i naiwne (taa, juÂż w to uwierze, Âże Kinga i Nina Bacci uÂżywajÂą perfum Tommorow, za 50 PLNĂłw z katalogu Avonu).

Przyk³ad prezerwatyw by³ pierwszym, który przyszed³ mi do g³owy, ale na dobr¹ sprawê cokolwiek by siê tam nie pojawi³o i nie sprawia³oby wra¿enia ¿e mo¿na to dostaÌ w drodze kupna, bedzie hitem. Póki serial ma tak wysok¹ ogl¹dalnoœÌ:) Zreszt¹, podobny manerw zrobi³ TVN sprzedaj¹c piwo "Gulczas" :evil2:
MAKEPOVERTYHISTORY
ArO
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1413
Rejestracja: poniedziałek 24 maja 2004, 02:40

Post autor: ArO »

ZnalazÂłem takie cuÂś z Wyborczej:
Zawrotna kariera nieistniejÂącej wody mineralnej

Woda mineralna "Dar Grabiny" jest dobrze rozpoznawana i bardzo lubiana przez
PolakĂłw. Badania wykazujÂą, Âże konsumenci ceniÂą jÂą za to, Âże jest polska,
zdrowa, naturalna i ÂźrĂłdlana. WkrĂłtce nawet bĂŞdzie moÂżna jÂą kupiĂŚ.

"Dar Grabiny", to woda produkowana przez rodzinnÂą wytwĂłrniĂŞ Marii i
Krzysztofa ZduĂąskich, ktĂłrzy mieszkajÂą w podwarszawskim GrĂłdku. Rynek
podbija powoli. WedÂług danych TVP, w grudniu zeszÂłego roku woda znalazÂła siĂŞ
"na trzecim miejscu na rynku wód mineralnych w Polsce pó³nocno-wschodniej".
Jest tylko jeden kÂłopot: "Dar Grabiny" nie istnieje.

Dar dogania Cindy

Maria i Krzysztof Zduùscy to bohaterowie serialu "M jak Mi³oœÌ" emitowanego
w TVP 2. GrajÂą ich MaÂłgorzata PieĂąkowska i Cezary Morawski. "Dar Grabiny"
jest nazw¹ wody mineralnej wymyœlon¹ przez Ilonê £epkowsk¹, g³ówn¹
scenarzystkĂŞ serialu. - PiszÂąc scenariusz nie mogĂŞ uÂżywaĂŚ marek istniejÂących
na rynku i zawsze mam z tym problem. Ale z "Darem Grabiny" chyba siĂŞ udaÂło,
bo ta nazwa jest jakaÂś... ciepÂła - powiedziaÂła nam Ilona ÂŁepkowska. I
rzeczywiÂście.

Badania rozpoznawalnoÂści i postrzegania tej marki przeprowadzone na zlecenie
Biura Reklamy TVP sÂą zaskakujÂące. Polacy w wieku 18-65 lat, mieszkajÂący na
terenie caÂłego kraju (taka jest widownia serialu) doskonale znajÂą "Dar
Grabiny" - pod wzglĂŞdem wspomaganej znajomoÂści marki woda ta znalazÂła siĂŞ
tuÂż za reklamowanÂą przez Cindy Crawford wodÂą "Arctic" i wyprzedziÂła takie
marki, jak "Ustronianka", "Danone Vitalinea" czy "Dar Natury". Badani nie
tylko dobrze znajÂą markĂŞ, ale sÂą o niej dobrego zdania, gdyÂż woda "Dar
Grabiny" jest produkowana przez niewielkie rodzinne przedsiĂŞbiorstwo w
ekologicznym i przyjaznym Âśrodowisku. Dlatego aÂż 92,8 proc. respondentĂłw
znajÂących tĂŞ markĂŞ zadeklarowaÂło, Âże kupiÂłoby "Dar Grabiny", gdyby pojawiÂł
siê on w sklepie. "Oznacza to, ¿e 9 z 10 widzów >M jak Mi³oœÌ
zainteresowaÂłoby siĂŞ wykreowanÂą przez serial markÂą" - napisaÂła w swoim
tekÂście do Biuletynu BR TVP Agata Banaszkiewicz z firmy Target Group, ktĂłra
przeprowadziÂła badania na przeÂłomie lipca i sierpnia 2003 roku. - Nawet nie
spodziewaÂłam siĂŞ, Âże wyniki mogÂą byĂŚ aÂż tak dobre - powiedziaÂła nam
Banaszkiewicz. A widownia "M jak Mi³oœÌ" jest du¿a. Wed³ug danych TNS OBOP z
paÂździernika i listopada byÂł to najlepiej oglÂądany serial w Polsce, bo kaÂżdy
jego odcinek przyciÂąga przed telewizory ok. 9 mln ludzi.

Badacze podkreœlaj¹, ¿e znakomity wynik "Dar Grabiny" zawdziêcza wy³¹cznie
serialowi, podczas gdy producenci innych wĂłd mineralnych musieli prowadziĂŚ
kosztowne kampanie reklamowe, sponsoring i PR.

Komu licencja na wodĂŞ?

TVP, która ma pe³ne prawa do serialu "M jak Mi³oœÌ", produkowanego przez
firmĂŞ MTL Maxfilm, zÂłoÂżyÂła we wrzeÂśniu zeszÂłego roku do urzĂŞdu patentowego
komplet dokumentĂłw, potrzebnych do zastrzeÂżenia znaku towarowego. Teraz
Biuro Reklamy TVP wÂłaÂśnie koĂączy ofertĂŞ sprzedaÂży tej marki. - ChcielibyÂśmy
udostĂŞpniĂŚ licencjĂŞ na uÂżywanie tego znaku jednemu z kontrahentĂłw. Nie mamy
jeszcze konkretnego producenta, ale zamierzamy zwrĂłciĂŚ siĂŞ do grupy firm,
produkujÂących wodĂŞ mineralnÂą - tÂłumaczy Jadwiga KozieĂą z Biura Reklamy TVP.

Czy fikcyjna woda mo¿e znaleŸÌ prawdziwego kupca? Artur £obanowski, szef
firmy Dream Factory, specjalizujÂącej siĂŞ w sponsoringu i product placement
(umieszczaniu marek istniejÂących produktĂłw w filmach, serialach i programach
telewizyjnych) jest optymistÂą. - Zdecydowanie tak. Tak samo, jak doskonale
wyobraÂżam sobie wykorzystanie hasÂła "07 zgÂłoÂś siĂŞ" w reklamie telefonĂłw
komĂłrkowych - dodaje ÂŁobanowski. PodkreÂśla on, Âże TVP jako jedyna stacja w
Polsce ma w biurze reklamy zespó³, zajmuj¹cy siê ochron¹ znaków towarowych
wylansowanych w serialach. - Wydaje mi siĂŞ, Âże WÂłodzimierz ÂŁawniczak [szef
BR TVP - red.] wyprzedziÂł swojÂą konkurencjĂŞ o kilka Âładnych lat. ZresztÂą na
Zachodzie w serialach juÂż nie ma marek fikcyjnych. Tylko w Polsce taki
kapitaÂł, jak "Dar Grabiny" moÂże leÂżeĂŚ odÂłogiem - mĂłwi szef Dream Factory.
WedÂług Jadwigi KozieĂą, dziaÂłajÂący w BR TVP dziaÂł obrotu prawami istniaÂł w
telewizji juÂż wczeÂśniej, tyle Âże w ramach Telewizyjnej Agencji Gospodarczej,
ktĂłra w ubiegÂłym roku staÂła czĂŞÂściÂą Biura Reklamy. Na razie jednak "Dar
Grabiny" jest jedynÂą fikcyjnÂą markÂą zarejestrowanÂą przez TVP. - ByĂŚ moÂże
bĂŞdÂą kolejne - dodaje Jadwiga KozieĂą.

Produkt scenariuszowy

Sukces "Daru Grabiny" pokazuje jak skutecznym sposobem na budowĂŞ marki moÂże
byĂŚ product placement. Jednak czy tĂŞ wodĂŞ moÂże zastÂąpiĂŚ w serialu inna,
ktĂłrÂą moÂżna kupiĂŚ w sklepie? - Moim zdaniem nie. Trzeba umieszczaĂŚ coÂś juÂż w
momencie, gdy siĂŞ tworzy scenariusz, Âżeby marka byÂła czĂŞÂściÂą akcji, Âżeby coÂś
siê z ni¹ dzia³o. WiêkszoœÌ prób umieszczenia marek na póŸniejszym etapie
koĂączy siĂŞ fiaskiem - uwaÂża ÂŁobanowski. WedÂług niego niewiele firm decyduje
siĂŞ na umieszczenie swego produktu w serialu na tak wczesnym etapie.
Reklamodawcy sÂą bardzo ostroÂżni i wolÂą zobaczyĂŚ produkcjĂŞ na antenie,
sprawdziÌ jej atrakcyjnoœÌ, a dopiero potem inwestowaÌ. - Wyj¹tkiem od tej
reguÂły byÂła firma American Restaurants, ktĂłra zgodziÂła siĂŞ na umieszczenie
marki Pizza Hut w serialu "KrĂłl PrzedmieÂścia", emitowanego w TVN. Scenariusz
zakÂładaÂł, Âże w kulminacyjnym momencie w kaÂżdym odcinku pojawiaÂł siĂŞ dostawca
Pizzy - opowiada szef Dream Factory.

Jednak zdaniem Ilony ÂŁepkowskiej, najczĂŞÂściej jest inaczej, gdyÂż wszystkie
kontrakty reklamowe zwiÂązane z serialem zawiera wÂłaÂściciel praw, czyli TVP.
A to czĂŞsto oznacza kÂłopoty z pisaniem. - Np. dwĂłjka studentĂłw przygotowuje
siĂŞ do egzaminu i jedna z osĂłb mĂłwi: "WypiÂłem juÂż trzy puszki >Red Bulla < i
zupeÂłnie mi to nie pomaga". Zamiast tego muszĂŞ napisaĂŚ: "WypiÂłem juÂż trzy
puszki napoju energetycznego i to nie pomaga". WyobraÂża Pan sobie, jak brzmi
taki dialog? - pyta scenarzystka. I dodaje: - Nawet gdyby sprzedaÂż "Daru
Grabiny" doszÂła do skutku i TVP zarobiÂła na tym jakieÂś miliony, to ja nie
bĂŞdĂŞ miaÂła z tego nic.

Niekiepski "Mocny Full"

O tym, Âże fikcyjna marka z serialu moÂże poradziĂŚ sobie w rzeczywistym
Âświecie, Âświadczy historia piwa "Mocny Full". Najpierw pojawiÂło siĂŞ ono w
"ÂŚwiecie wedÂług Kiepskich" na antenie Polsatu. - Potem browar Sulimar z
Piotrkowa Trybunalskiego zacz¹³ produkowaÌ piwo o takiej nazwie - opowiada
Tomasz Kurzewski, prezes spó³ki ATM Grupa, która produkowa³a Kiepskich. -
Jednak marka by³a zastrze¿ona przez nasz¹ firmê i nasi prawnicy za¿¹dali od
browaru zaprzestania produkcji, bo w 2000 r. kwestie product placement nie
byÂły jasne i Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji mogÂła posÂądziĂŚ stacjĂŞ o
kryptoreklamĂŞ - uwaÂża dziÂś Kurzewski. Producent porozumiaÂł siĂŞ z browarem i
doszÂło do ugody. W jej efekcie marka zniknĂŞÂła ze sklepĂłw.
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości