Mi³oœÌ na sprzeda¿
Co trzeci Polak ogl¹da serialowy hit "M jak mi³oœÌ", a TVP w zgrabny sposób przekuwa uczucia widzów na pieni¹dze.
Fani najpopularniejszego serialu w polskiej telewizji rz¹dz¹ ju¿ nawet rynkiem reklamowym. Jeden z klientów domu mediowego Mediaedge:CIA kategorycznie domaga³ siê wykupienia reklamy przy "M jak mi³oœÌ". I to nie bynajmniej ze wzglêdu na doskona³y czas emisji. - Za¿yczy³a sobie tego ¿ona prezesa firmy, namiêtna mi³oœniczka serialu - mówi Arkadiusz Kawecki z Mediaedge:CIA. Grupa wiernych widzów roœnie z dnia na dzieù. Serial przyci¹gn¹³ w lutym przed ekrany hiperrekordow¹, ponad 12-milionow¹ widowniê (21 lutego, dane AGB Polska): niemal co trzeci obywatel naszego kraju obejrza³ uczuciowe perypetie rodziny Mostowiaków. Dla porównania "Samo ¿ycie" Polsatu ogl¹da³o do 23 lutego 4,2 mln widzów, a serial "Na Wspólnej" emitowany przez TVN - 2,9 mln.
Takimi wynikami nie mo¿e poszczyciÌ siê nawet Adam Ma³ysz, który triumfuj¹c w ostatni weekend stycznia w Zakopanem, zgromadzi³ przed ekranami 11 mln widzów. Gdy na skoczni idzie mu gorzej, ogl¹da go zaledwie po³owa widowni "M jak mi³oœÌ". Kilka tygodni temu serial zosta³ uhonorowany nagrod¹ czytelników "Tele Tygodnia". Tele Kamery dosta³ a¿ w trzech kategoriach: dla najlepszego serialu, najlepszego aktora i aktorki. A ¿e "M jak mi³oœÌ wiele imion ma", jak œpiewa w piosence tytu³owej Wojciech
G¹ssowski, TVP wci¹¿ poszukuje nowych sposobów, by rosn¹cy sukces serialu
zamieniĂŚ na jeszcze wiĂŞksze finansowe wpÂływy.
Ju¿ sama wysoka ogl¹dalnoœÌ automatycznie przyci¹ga reklamodawców. Bloki reklamowe przy "M jak mi³oœÌ" wykupywane s¹ na pniu, mimo ¿e nale¿¹ do najdro¿szych w TVP.
30 sekund kosztuje 49 tys. z³otych, a w marcu stawka wzroœnie do 60 tysiêcy. Serial zdetronizowa³ cenowo dotychczasowy z³oty blok TVP - przy prognozie pogody po "Wiadomoœciach"; od marca "zaledwie" 40 tys. z³ za pó³ minuty.
Szefostwo TVP poradzi³o sobie tak¿e z widzami, którzy zazwyczaj uciekaj¹ przed reklamami: wystarczy³o po serialu wprowadziÌ "Kulisy serialu M jak mi³oœÌ", trzyminutowy deser, w którym pojawiaj¹ siê relacje z planu i wywiady z aktorami. ¯eby jednak do nich dotrwaÌ, trzeba przebrn¹Ì przez dwa bloki reklamowe i materia³ promuj¹cy programy Dwójki, co udaje siê po³owie widzów. Reklamodawcy i tak s¹ usatysfakcjonowani, bo przy ¿adnym innym programie w polskiej telewizji nie udaje siê namówiÌ do ogl¹dania reklam szeœciu milionów Polaków naraz. A oto efekt tego zabiegu - w 2004 roku "M jak mi³oœÌ" zarobi³a dla TVP 118 mln z³otych (dane AGB Polska), podczas gdy w roku 2003 by³o to 78 mln, z tym ¿e w 2004 r. wyemitowano znacznie wiêcej odcinków serialu.
Ale nie sam¹ reklam¹ stacja ¿yje, coraz czêœciej wiêc pytania w konkursach audiotele dotycz¹ "M jak mi³oœÌ". Na pytanie typu: "Która bohaterka serialu zdecydowa³a siê na fikcyjne ma³¿eùstwo z obcokrajowcem?" odpowiedŸ zna i wysy³a SMS-em nawet kilkadziesi¹t tysiêcy telewidzów. Cena wiadomoœci - 6,10 z³. Po³owê wp³ywów zabiera operator komórkowy, po³owa zostaje w TVP. Pokus dla multimedialnych fanów serialu bêdzie jeszcze wiêcej. W najbli¿szych miesi¹cach Telewizja Polska zamierza uruchomiÌ specjalne serwisy w Internecie i na komórkê, z których bêdzie mo¿na m.in. œci¹gn¹Ì za drobn¹ op³at¹ pliki filmowe lub zamówiÌ gad¿ety zwi¹zane z telewizyjnym hitem.
Ale razem z "M jak mi³oœÌ" sprzedaj¹ siê nie tylko konkretne produkty, lecz tak¿e fikcyjne marki. Tak by³o z wod¹ mineraln¹ Dar Grabiny, która zosta³a wymyœlona na potrzeby serialu. Kiedy TVP zbada³a wœród widzów filmu znajomoœÌ serialowej wody, okaza³o siê, ¿e a¿ 80,2 procent spoœród nich rozpoznawa³o Dar Grabiny. Gorsze wyniki mia³y zadomowione na realnym rynku Ustronianka czy Staropolanka. Co wiêcej, ankietowani wypowiadali siê o wodzie w samych superlatywach: uznali j¹ za produkt zdrowy, niedrogi, smaczny i polski. A¿ dziewiêciu na dziesiêciu widzów chêtnie kupi³oby Dar Grabiny. TVP natychmiast zastrzeg³a wiêc w urzêdzie patentowym fikcyjn¹ markê i prowadzi rozmowy z jednym z producentów wody mineralnej, który chce Dar Grabiny wypuœciÌ na rynek.
Si³ê "M jak mi³oœÌ" wykorzystuje producent fiatów panda, którego samochód jest dziœ niemal pe³noprawnym aktorem w serialu. W jednym z odcinków sêdzia Marta Mostowiak zaczê³a narzekaÌ na swój stary samochód. Kolega poleci³ jej znajomego dilera, który namówi³ j¹, oczywiœcie, na pandê. I to by³ szczêœliwy dzieù w ¿yciu rodziny: samochód ma du¿y baga¿nik i zapala bez problemu, co czêsto mo¿na zobaczyÌ na ekranie. Samochody innych marek je¿d¿¹ w serialu z zas³oniêtym logo, co czasem - zw³aszcza wobec aut o charakterystycznej linii - daje nieco komiczny efekt.
Ale nie o komizm w tym zabiegu marketingowym, zwanym z angielska product placementem, chodzi, lecz o wypromowanie konkretnej marki. Poniewa¿ w polskim prawie product placement nie istnieje, TVP podpisa³a z producentem umowê sponsorsk¹ na u¿yczenie pojazdu. W napisach koùcowych realizatorzy dziêkuj¹ producentowi za udostêpnienie samochodu, a ten wspomaga serial zastrzykiem finansowym w wysokoœci kilkuset tysiêcy z³otych. I zapewne ma satysfakcjê z dobrze wydanych pieniêdzy. Na forum "M jak mi³oœÌ" jeden z internautów, charakteryzuj¹c ulubionych bohaterów serii, wymienia wœród nich fiata pandê: "maksymalnie wypasiony i zawsze czysty" - pisze.
W zesz³ym roku Polacy najchêtniej ze wszystkich marek kupowali w³aœnie ten samochód. Ciekawe, ilu z nich to fani serialu "M jak mi³oœÌ".
Jacek Romanowicz
[TVP2] M jak miłość
Moderator: Łukasz
W Newsweeku 09/05, str. 90 teÂż moÂżna poczytaĂŚ o tym:
MAKEPOVERTYHISTORY
Na stronie http://www.tns-global.pl jest ranking TOP 5 reklam z najwyÂższÂą oglÂądalnosciÂą i zazwyczaj plasujÂą siĂŞ tam polsatowskie reklamy, ale mimo wszystko 6 milionĂłw osĂłb zatrzymaĂŚ przed telewizorem i zacheciĂŚ do obejrzenia bloku to baaardzo duÂżo.
MAKEPOVERTYHISTORY
-
- Stały bywalec
- Posty: 1333
- Rejestracja: sobota 19 mar 2005, 17:00
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
[OT]ArO pisze:No i widaĂŚ, Âże TVP doskonale wie jak zarobiĂŚ na serialu i nie musi tego robic wcale wciskajÂąc ludziom, co chwile jakis produkt przed kamerĂŞ jak to robia aktorzy w telenoweli "Na Durnej".
fakt.. jak ogl¹dam hmm.. "Na Durnej" to mi siê niedobrze robi.. poprostu tam wszêdzie le¿y jakaœ reklama - przesada totalna.. dziwne ale zapamiêta³em jak podaj¿e Marta czyta³a "Przyjació³kê" i to tak j¹ wystawi³a ¿e œlepy by tutu³ zuwa¿y³.. :? :? :?
[OT]
sorki za offtopic..
ScharakteryzujĂŞ teraz po krĂłtce MJM:
- Wczoraj ubierano choinkĂŞ.
- Wiecznie zap³akana i nieszczêœliwa sêdzina, która nie wie kogo kocha, z kim ma dziecko. Osobnna osoba to m¹¿, aktualny kochanek (co odcinek to inny) i osoba z któr¹ ma dziecko.
- Wczorajsze przyjĂŞcie w biednej chatce MostowiakĂłw i pokaz sztucznych ogni - ciekawe sÂądzÂąc po chatce czy tak lekkÂą rekÂą wydaliby kasĂŞ na pokaz sztucznych ogni.
- Peter przyjecha³ z Niemiec, jego macocha (czy coœ w tym stylu) te¿, wanda te¿, Stefan te¿, jego matka te¿. Oka¿e siê zaraz, ¿e pó³ ekipy przyjecha³o z Niemiec.
- MoÂże bzdet, ale co tam. Raz postaĂŚ A uÂżywa telefonu marki B a juÂż za 10 minut ta sama osoba uÂżywa telefonu C.
I inne duperele.
- Wczoraj ubierano choinkĂŞ.
- Wiecznie zap³akana i nieszczêœliwa sêdzina, która nie wie kogo kocha, z kim ma dziecko. Osobnna osoba to m¹¿, aktualny kochanek (co odcinek to inny) i osoba z któr¹ ma dziecko.
- Wczorajsze przyjĂŞcie w biednej chatce MostowiakĂłw i pokaz sztucznych ogni - ciekawe sÂądzÂąc po chatce czy tak lekkÂą rekÂą wydaliby kasĂŞ na pokaz sztucznych ogni.
- Peter przyjecha³ z Niemiec, jego macocha (czy coœ w tym stylu) te¿, wanda te¿, Stefan te¿, jego matka te¿. Oka¿e siê zaraz, ¿e pó³ ekipy przyjecha³o z Niemiec.
- MoÂże bzdet, ale co tam. Raz postaĂŚ A uÂżywa telefonu marki B a juÂż za 10 minut ta sama osoba uÂżywa telefonu C.
I inne duperele.

CzÂłowieku ile Ci trzeba tÂłumaczyc, ze ten serial nie dzieje siĂŞ w tym czasie ktĂłry jest u Nas ?? I nikt nie chce by sie dziaÂł w tym czasie. No moze poza TobÂą. nie wiem, co Ty sobie ubzduraÂłes. Nawet gdyby chcieli to nie wiedza kiedy im jaki mecz wypadnie. Ten serial jest robiony z wielkim wyprzedzeniem. Nie da sie go robic jak Klan i Plebania ktĂłre JAKO JEDYNE dziejÂą sie w rzeczywistym czasie.
Ten podpis został ocenzurowany przez redakcję tvnfakty.pl 

Ale to bardzo gÂłupio wyglÂąda!Jak mĂłwiÂą o choince gdy u nas wiosna za oknem!JakoÂś o Wielkanocy to oni nigdy tam nie mĂłwiÂą!Mogliby sobie te ÂświĂŞta podarowaĂŚ i zrobiĂŚ,Âże juÂż po nich
To strasznie wnerwia.A zreszta ArO Samo ÂŻycie teÂż jest mniej wiĂŞcej w rzeczywistym czasie
Teraz u nich wiosna idzie:)Tylko M jak mi³oœÌ sto lat za murzynami.Gdy u nas bêdzie zima to u nich wakacje





Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości